• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82129
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/V8rz
+
-

رشد 32 درصدی وقوع آتش‌سوزی در ارومیه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی: از ابتدای سال جاری تا کنون 1300 آتش‌سوزی در مرکز استان رخ داده است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به وقوع 1300 آتش‌سوزی در 6 ماه نخست امسال، از رشد 32 درصدی وقوع آتش‌سوزی در مرکز استان خبر داد. به گزارش ایسنا «ابراهیم شاد قوشچی» گفت: میزان آتش‌سوزی‌ها در سال گذشته ۹۷۲ مورد بوده که مقایسه آن با امار امسال افزایش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد. 

وی با بیان این‌که میزان آتش‌سوزی‌های منازل از ۷ مهر سال گذشته تاکنون در ارومیه ۱۲ درصد کاهش یافته است، افزود: با گسترش شهر باید تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی و تعداد ایستگاه‌ها را افزایش دهیم، وگرنه با مشکل روبه‌رو خواهیم شد. شاد قوشچی عمر برخی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی را در ارومیه بالای ۲۰ سال اعلام کرد و اظهار کرد: در سال جاری تمامی ایستگاه‌های دارای بیش از ۲۰ سال عمر نوسازی و بازسازی شده‌اند. 

شهردار ارومیه هم از اضافه شدن ۶ خودرو آتش‌نشانی جدید به ناوگان حمل و نقل آتش‌نشانی ارومیه خبر داد و گفت: زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه در ارومیه بین ۴ تا ۶ دقیقه است. به دلیل توسعه فیزیکی این شهر، برای کاهش این زمان، ایستگاه‌های کوچک آتش‌نشانی در ارومیه فعال شده است. «محمد حضرت‌پور» تاکید کرد: به دلیل آماده بودن نیروهای آتش‌نشانی و تجهیز و نوسازی وسایل امداد‌رسانی، فاصله چندانی با استاندارد جهانی در این خصوص نداریم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید